Optie24

Jouw informatie over Financiën & Ondernemen op één plek

Hoe vergroot je de naamsbekendheid van je onderneming?
Facebook
Twitter
LinkedIn

Inhoudsopgave

Hoe vergroot je de naamsbekendheid van je onderneming?

Wanneer je jouw onderneming meer onder de aandacht wilt brengen van potentiële klanten is het zaak om te werken aan de naamsbekendheid. Weet je niet hoe je dat exact aan moet pakken, dan geven wij je een aantal tips hoe je meer mensen kunt bereiken. Een groeiende naamsbekendheid zorgt er immers voor dat ook je onderneming groeit.

Een goed marketingplan

Je begint met het opstellen van een goed marketingplan, ook wel ondernemingsplan genoemd. Wat is jouw doelgroep, de markt en waaraan hebben zij behoefte? In het marketingplan beschrijf je hoe je denkt deze doelgroep te kunnen bereiken en hoe jouw onderneming inspeelt op hun behoefte. Doe gedegen onderzoek naar je doelgroep en check ook wat jouw concurrenten doen. Wanneer je daar een duidelijk beeld van hebt kun je bekijken hoe jij je met jouw onderneming kunt onderscheiden van de rest. Stel daarnaast een marketingbudget vast die je voor de naamsbekendheid wilt besteden.

Online en offline

Online kun je heel veel doen om je naamsbekendheid te vergroten. Denk hierbij aan het delen van content op Facebook, Instagram of via je LinkedIn account. Wel is het belangrijk om je social media kanalen goed bij te houden en content regelmatig te vernieuwen. Wanneer je dit niet doet verslapt de aandacht al snel en schiet je hiermee jouw doel voorbij. Betaald adverteren in een zoekmachine zorgt ervoor dat mensen bij jouw onderneming uitkomen wanneer ze een zoekvraag intypen. Wanneer je jouw website op de juiste manier aanpast kom je gratis hogerop in de zoekmachines te staan. Offline de naamsbekendheid vergroten bereik je bijvoorbeeld door flyers of visitekaartjes uit te delen tijdens een evenement of een ondernemersbeurs. Billboards langs de weg of adverteren in bushokjes zijn goede manieren om jouw onderneming onder de aandacht te brengen van een grote groep mensen. Een combinatie van online en offline media is natuurlijk helemaal ideaal om je onderneming te promoten.

Zet relatiegeschenken in

Mensen zijn nog steeds gek op cadeautjes krijgen, vooral als daar geen extra voorwaarden aan verbonden zijn. Laat daarom relatiegeschenken bedrukken met de naam van je onderneming, logo of een pakkende reclameslogan. Zoek iets uit wat past bij jouw onderneming. Is deze IT-gerelateerd? Dan past daar bijvoorbeeld een bedrukte USB-stick, powerbank of telefoonhouder bij. Geef de relatiegeschenken weg tijdens een beurs waar veel potentiële klanten komen of tijdens een ander evenement. Laat jouw medewerkers ze uitdelen aan de bezoekers terwijl ze truien met opdruk van jouw onderneming dragen. En natuurlijk kun je deze ook weggeven als relatiegeschenk tijdens bepaalde gelegenheden. Iedere keer wanneer de ontvangers de bedrukte relatiegeschenken gebruiken worden ze herinnerd aan jouw onderneming. Ook zal de bedrukking door anderen worden gezien waardoor de interesse gewekt is. Een betere manier om reclame te maken voor jouw onderneming is er niet. 

Netwerken en sponsoring

Netwerken met bestaande en nieuwe relaties is ook een goede manier om je naamsbekendheid te vergroten. En lokaal kun je ook jouw onderneming meer promoten. Sponsor een sportclub door ze een reclamebord aan te bieden. Doordat jouw onderneming prominent in beeld is bereik je vanzelf meer mensen.

Picture of Over de redactie van optie24

Over de redactie van optie24

Optie24 is een Nederlandstalige website die zich richt op financiële en ondernemersinformatie. De site biedt diverse artikelen over thema's zoals beleggen, belasting, ondernemen, hypotheken, verzekeringen en sparen. De artikelen variëren van praktische tips tot diepgaande analyses over actuele financiële onderwerpen. Optie24 presenteert zich als een bron voor zowel beginners als ervaren personen in de financiële wereld, met een focus op het verbeteren van financiële kennis en het bieden van inzicht in verschillende financiële producten en strategieën.

Deel dit bericht

Facebook
Twitter
LinkedIn