Elke ondernemer zou creatief moeten zijn. Dat is immers de enige manier om in een concurrerende markt op te kunnen vallen. Het leuke is dat creativiteit niet aan regels of grenzen gebonden is. Je kunt hier werkelijk waar alle kanten mee op. Letterlijk en figuurlijk.
Dit is ook het geval als je marketing gaat voeren. Anno 2024 kun je op ontelbaar veel manieren met marketing aan de slag. Social media marketing, offline marketing en influencer marketing zijn hier slechts een par voorbeelden van.
Offline marketing is nog steeds één van de belangrijkste vormen van marketing. Dit heeft eigenlijk meerdere redenen:
– Offline marketing is een breed begrip. Je kunt echt onwijs veel producten als offline marketingmiddel inzetten. Kleding is hier een van de beste voorbeelden van. Zo kun je een t-shirt bedrukken, maar ook een hoodie of andere kledingstukken.
– Offline marketing is prima te combineren. Bij marketing moet de focus niet op alleen online marketing of offline marketing liggen. Het is beter om deze twee vormen van marketing met elkaar te combineren. Daar behaal je uiteindelijk de beste resultaten mee.
Het is hierboven al benoemd: met kleding voer je perfect offline marketing. Hoe je dit doet? Dat doe je onder meer door met onderstaande tips & ideeën aan de slag te gaan.
Laat kleding bedrukken & geef het weg
Een van de beste ideeën is om kleding te bedrukken. Je kunt onder meer voor een hoodie bedrukken kiezen. Met deze hoodie kun je vervolgens alle kanten op:
– Je kunt de hoodie weggeven. Het is interessant om een hoodie te bedrukken en deze vervolgens weg te geven. Dit kun je aan onder andere je klanten, leveranciers en personeel doen. Uiteindelijk is het uiteraard de bedoeling dat de ontvanger de hoodie daadwerkelijk gaat dragen. Dat is alleen maar gratis reclame voor je bedrijf.
– Je kunt de hoodie verkopen. Kies je ervoor om een hoodie te bedrukken? Ben je ondertussen ook bezig met het opbouwen van je eigen brand? Dan is het uiteraard een verstandig idee om deze hoodie te verkopen. Dit doe je onder meer via je webshop of één van de andere kanalen. De mogelijkheden zijn ook op dit gebied eindeloos te noemen.
Draag de bedrukte kleding zelf
Je kunt de bedrukte kleding uiteraard ook zelf dragen. Doe dit bijvoorbeeld naar een netwerkevenement, een bedrijfsborrel of een beurs. Iedereen die je ziet lopen, ziet direct je bedrijfsnaam of -logo naar voren komen. Dat is precies wat je wilt; dit is min of meer een gratis vorm van marketing voeren.
Val op
Onder aan de streep komt het op opvallen aan. Je moet je bedrijf opvallen en je kunt hier kleding perfect voor inzetten. Bedrukte kleding valt namelijk op, mede doordat je bedrijfsnaam of logo uniek is. Dit biedt veel mogelijkheden om unieke (en fraaie) kleding te ontwerpen.
Vind je het lastig om op te vallen met kleding als marketingmiddel? Schakel dan een specialist in. Een specialist weet als geen ander hoe je kleding als marketingmiddel in kunt zetten.